13 بهترین نرم افزار متاآنالیز رایگان برای استفاده
نوشته شده توسط : Mihayloo

طیف وسیعی از نرم افزار و برنامه ها برای استفاده در هنگام انجام متاآنالیز وجود دارد. ناامیدکننده ، همه آنها برای استفاده آزاد نیستند و برخی از آنها ویژگی های بیشتری نسبت به سایرین دارند. در زیر من یک لیست جامع از نرم افزار آزادانه یا افزودنی های موجود برای استفاده در هنگام انجام متاآنالیز ایجاد کرده ام.

توجه داشته باشید که این لیست به ترتیب خاصی نیست و من فقط مواردی را که کاملاً رایگان هستند گنجانده ام (آنهایی که آزمایش های رایگان ارائه نمی شوند). و همچنین توانایی ایجاد یک طرح جنگلی ، برخی از این برنامه ها دارای ویژگی های برجسته ای هستند که من در آن گنجانده ام. سرانجام ، البته ، متوجه خواهید شد که تمام لینک بارگیری مهم.

امیدوارم این لیست مفید باشد! حتماً افکار خود را در زیر بگذارید و برنامه های دیگری را که ممکن است از دست داده ام توصیه کنید.

1 Revman 5

مدیر بررسی (Revman) مورد علاقه شخصی من است و یکی از متداول ترین برنامه ها برای کسانی که تازه وارد دنیای متاآنالیز هستند. این همکاری توسط همکاری کوکران به عنوان یک برنامه مستقل برای انجام بررسی های سیستماتیک و متاآنالیز توسعه یافته است. ایجاد یک نقشه جنگلی نسبتاً آسان است ، با یک جادوگر هدایت شده برای کمک به شما در طی فرآیند.

اگر تازه شروع کرده اید ، راهنمای من در مورد وارد کردن داده ها به Revman را بررسی کنید. همچنین ، اگر به تجزیه و تحلیل زیر گروه در Revman علاقه دارید ، من نیز برای این کار راهنمایی ایجاد کرده ام.

ویژگی های برجسته:

  • عالی برای مبتدیان
  • پشتیبانی زیادی در دسترس است
  • خطر ابزار ارزیابی تعصب

2 متاور (بسته R)

Example forest plot created using Metafor in R.

Metafor یکی از بسیاری از بسته های R برای انجام متاآنالیز است و شامل جامع ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل است. وب سایت آنها حاوی برخی از تجزیه و تحلیل های بسیار مفید و نمونه هایی با کد مربوطه است. با این حال ، از آنجا که این بسته نیاز به استفاده از محیط R دارد ، ممکن است برای کسانی که قبلاً هرگز از R استفاده نکرده اند دشوار باشد تا به سرعت به این بسته عادت کنند. اگر چنین است - به JASP یا JAMOVI در زیر نگاهی بیندازید.

اگر تازه وارد R هستید ، پیشنهاد می کنم در دوره R در DataCamp (پیوند وابسته) معرفی کنید. من از این پلتفرم برای یادگیری اصول اولیه قبل از استفاده از Metafor استفاده کردم.

ارجاع

Viechtbauer ، W. (2010). انجام متاآنالیز در R با بسته Metafor. مجله نرم افزار آماری ، 36 (3). http://doi. org/10. 18637/jss. v036. i03

ویژگی های برجسته:

  • انجام متا رگرسیون را انجام دهید
  • پشتیبانی عالی و مطالب یادگیری
  • قادر به ایجاد ارقام بیشماری ، که می تواند بیشتر سفارشی شود

3 جاپ

JASP meta-analysis module

JASP یک برنامه رایگان و متن باز است که برای انجام تست های تحلیل آماری با استفاده از بسته های R استفاده می شود. این یک روش کاربرپسند برای انجام آمار بدون نیاز به مقابله با خود کد R است. تابع متاآنالیز JASP بر اساس بسته متافور R فوق الذکر است. برای انجام یک متاآنالیز در JASP، حتما راهنمای ما را بررسی کنید. با این حال، در حال حاضر اندازه افکت ها باید از قبل وارد نرم افزار شوند - JASP نمی تواند این را برای شما محاسبه کند. اما، در لیست کارهای آنها برای نسخه های بعدی قرار دارد.

ویژگی های برجسته:

  • استفاده بسیار آسان - بدون قرار گرفتن در معرض کد R!
  • می تواند متا رگرسیون انجام دهد

4 جاموی

Jamovi meta-analysis overview

Jamovi بسیار شبیه به JASP است - در واقع، برخی از سازندگان اصلی را به اشتراک می گذارد. جامووی مانند JASP از پکیج متافور در R استفاده می کند اما تمام کارهای سخت را برای شما انجام می دهد. یک جنبه خوب Jamovi حالت نحو R است که امکان دیدن کد R مورد استفاده را فراهم می کند. که برای کسانی که زبان R را می فهمند مفید است.

ویژگی های برجسته:

  • استفاده بسیار آسان - بدون قرار گرفتن در معرض کد R (اگر نمی خواهید)!
  • می تواند متا رگرسیون انجام دهد

5 متا ضروری (کتاب کار اکسل)

Example of a forest plot produced using Meta-Essentials.

Meta-Essentials از این نظر منحصر به فرد است که به سادگی یک کتاب کار مایکروسافت اکسل حاوی داده های نمونه است. به سادگی داده های مثال را با داده های خود جایگزین کنید و فرمول های داخل کتاب کار یک متاآنالیز را برای شما انجام می دهند. یک بار دیگر، یک راهنمای دقیق برای کمک به شما در این فرآیند دارد.

ارجاع

Suurmond، R.، Van Rhee، H.، & Hak، T. (2017). معرفی، مقایسه و اعتبار سنجی متا ضروریات: ابزاری رایگان و ساده برای متاآنالیز. روشهای سنتز تحقیق، 8 (4)، 537-553. http://doi. org/10. 1002/jrsm. 1260

ویژگی های برجسته:

  • بدون نیاز به نصب برنامه های اضافی
  • داده های نمونه گنجانده شده و کتابچه راهنمای عالی

6 MetaXL (افزونه اکسل)

MetaXL example forest plot

MetaXL یک افزونه اکسل است که توانایی انجام آمارهای متا تحلیلی را در اکسل اضافه می کند. این نرم افزار در ابتدا توسط دکتر Barendregt توسعه داده شد که از آن زمان درگذشت، اما نرم افزار هنوز حفظ می شود.

ویژگی های برجسته:

  • در اکسل کار می کند
  • توانایی تولید نمودارهای doi - جایگزینی برای طرح قیف هنگام بررسی سوگیری انتشار

7 MetaEasy (افزونه اکسل)

Overview of the MetaEasy interface

MetaEasy یک افزونه اکسل است که امکان انجام یک متاآنالیز ساده را فراهم می کند. متأسفانه، این افزونه از نظر عملکرد کاملاً محدود است. به عنوان مثال، هیچ وسیله ای برای ایجاد طرح قیف برای بررسی سوگیری انتشار وجود ندارد.

ارجاع

Kontopantelis ، E. and Reeves ، D. (2009). Metaeasy: یک افزودنی متاآنالیز برای Microsoft Excel. مجله نرم افزار آماری ، 30 (7). http://doi. org/10. 18637/jss. v030. i07

ویژگی های برجسته:

  • در اکسل کار می کند

8 OpenMee

OpenMEE example forest plot

OpenMee یک برنامه متاآنالیز مستقل است ، به ویژه در زمینه اکولوژی و تکاملی که از طریق R. اجرا می شود ، به نظر می رسد و بسیار شبیه به OpenMeta [تحلیلگر] است (زیر را ببینید).

ارجاع

والاس ، B. C. ، Lajeunesse ، M. J. ، Dietz ، G. ، Dahabrehe ، I. J. ، Trikalinos ، T. A. ، Schmid ، C. H. and Gurevitch ، J. (2017) OpenMee: نرم افزار بصری ، منبع باز برای تجزیه و تحلیل متا در اکولوژی و زیست شناسی تکاملی. روشهای موجود در بوم شناسی و تکامل ، 8 ، 941-947. doi/10. 1111/2041-210x. 12708/کامل

ویژگی های برجسته:

  • می تواند متا رگرسیون انجام دهد

9 OpenMeta [تحلیلگر]

OpenMeta[Analyst] for meta-analysis

ویژگی های برجسته:

  • انجام متا رگرسیون را انجام دهید
  • رابط ساده

10 متاستات

Metastat یک برنامه متاآنالیز مبتنی بر DOS است که از دهه 90 در حدود است. اگرچه ممکن است زیباترین رابط ها نباشد ، اما این کار را انجام می دهد.

ویژگی های برجسته:

  • ماشین حساب اندازه اثر

11 متاآنالیز

متاآنالیز یکی دیگر از برنامه های مبتنی بر DOS است که توسط Ralf Schwarzer تهیه شده است. کاملاً قدیمی است و طی دو دهه به روز نشده است - اما هنوز هم رایگان است!

12 Metagenyo

MetaGenyo example forest plot

Metagenyo یک رابط آنلاین است که برای انجام متاآنالیزها در مطالعات انجمن ژنتیکی استفاده می شود. رابط کاربری بسیار آسان است. فقط چند دقیقه طول می کشد تا از ورود داده های مطالعه به توطئه های جنگلی بروید. مطمئناً اگر مطالعات انجمن ژنتیکی تمرکز تجزیه و تحلیل باشد ، ارزش دیدن دارد.

ارجاع

Martorell-Marugan ، J. ، Toro-Dominguez ، D. ، Alarcon-Riquelme ، M. E. ، & Carmona-Saez ، P. (2017). Metagenyo: یک ابزار وب برای متاآنالیز مطالعات انجمن ژنتیکی. BMC Bioinformatics ، 18 ، 563. http://doi. org/10. 1186/S12859-017-1990-4

ویژگی های برجسته:

  • رابط آنلاین است - نیازی به نصب چیزی نیست
  • ساده و کاربر پسند
  • می تواند مدلهای ژنتیکی جداگانه ای را اداره کند (غالب ، مغلوب)

13 بسته R دیگر

بسته های زیادی در R همراه با متاآنالیز وجود دارد. برای کسانی که علاقه مند به استفاده از R هستند ، ممکن است ارزش بررسی بسته های متاآنالیز در R توسط پولانین و همکاران را داشته باشد ، که در جمع آوری همه این بسته ها کار بسیار خوبی انجام داده اند.

در بخش نظرات زیر به من اطلاع دهید که از چه نرم افزاری متاآنالیز استفاده می کنید. اگر هر چیزی را از دست داده ام ، حتماً این لیست را به روز می کنم.

استیون موسس Top Tip Bio است. او در حال حاضر یک نویسنده پزشکی و همکار سابق پژوهشی فوق دکتری است. از آموزش لذت بردید؟سپس با گذاشتن نظر در زیر به من اطلاع دهید یا برای من قهوه بخرید.

مقالات مرتبط بیشتر از نویسنده

نحوه انجام تست ANOVA یک طرفه در مایکروسافت اکسل

نحوه محاسبه نسبت شانس در مایکروسافت اکسل

نحوه انجام تست همبستگی اسپیرمن در R

8 نظر

  1. تجاس پاتل 6 ژوئن 2021 ساعت 7:43 صبح

استیون عزیز، از شما برای این مجموعه تشکر می کنم. آیا می توانید بینشی در مورد ابزار رایگان برای انجام یک نوع متاآنالیز مدل ترکیبی خطی تعمیم یافته برای نوع نسبت داده ها به اشتراک بگذارید؟

  • استیون برادبرن، دکترا، 6 ژوئن 2021، ساعت 9:54 صبح

سلام تجاس، من به شما پیشنهاد می کنم بسته متافور را در R بررسی کنید. این مقاله ممکن است به شما کمک کند: https://wviechtb. github. io/metafor/reference/rma. glmm. html امیدوارم که کمک کند، استیون

سلام استیون، از شما برای این اطلاعات ارزشمند سپاسگزارم. من در حال انجام یک بررسی سیستماتیک هستم و قبلاً میانگین OR و HR مطالعات مختلف را برای اندازه نمونه خود مطالعات محاسبه کرده ام و اکنون باید فاصله اطمینان 95٪ این OR و HR را محاسبه کنم. مجموع مطالعاتآیا می توانم این کار را با RevMan5 انجام دهم؟آیا آنقدر مهربان هستید که نحوه انجام آن را توضیح دهید؟این اولین کار من در این زمینه است و تازه وارد آمار هستم. برای وقتی که گذاشتی خیلی ممنون.

  • دکتر استیون برادبرن، دکترا، 21 آوریل 2020، ساعت 8:35 صبح

سلام پائولا، با تشکر فراوان از بازخورد شما. بنابراین، اگر می‌پرسید که آیا RevMan می‌تواند اندازه افکت‌ها را برای گزارش اثر کلی ترکیب کند، بله، می‌تواند این کار را انجام دهد. شما به سادگی می توانید داده های خام حاصل از مطالعات استخراج شده را وارد کنید و نرم افزار بقیه کارها را انجام خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر به این راهنما مراجعه کنید. آیا این همان چیزی است که شما دنبال آن بودید؟لطفاً اگر اینطور نیست به من اطلاع دهید و سعی می کنم بیشتر کمک کنم. ممنون استیون

سلام استیون، از شما برای این اطلاعات متشکرم. من می‌خواهم p-value و z-test اندازه اثر مطالعات فردی را تخمین بزنم. من می خواهم شمارش آرا را بر اساس اهمیت آماری اندازه اثر مطالعات فردی انجام دهم. کدام یک از نرم افزارهای فوق مناسب است. لطفا راهنمایی کنید. متشکرم.

  • دکتر استیون برادبرن، دکترا، 8 ژوئن 2019، ساعت 9:08 صبح

سلام مانیشا، من به شدت توصیه می کنم از بسته های متافور یا متا آر استفاده کنید. من در حال برنامه ریزی برای ایجاد دوره ای در مورد نحوه انجام متاآنالیز در R برای مبتدیان هستم، اما این در مرحله برنامه ریزی است. اگر اصول R را درک می کنید، این بسته ها راهنمای بسیار خوبی در مورد نحوه استفاده از آنها دارند. با آرزوی بهترین ها برای استیون

بسیار متشکرم استیون. من در تلاش هستم که چگونه می خواهم با استفاده از مطالعات مشاهده ای (در بیشتر موارد) یک متاآنالیز را انجام دهم که گزارش ارتباط در معرض تأثیر در ضریب بتا (β ؛ 95 ٪ CI) را گزارش می کنم. بعضی اوقات نتایج در صدک ها گزارش می شود و مجموعه ای از چندین β را ایجاد می کند. بیشتر پایگاه داده هایی که با آنها روبرو می شوم ، راهنماهایی در مورد نحوه استفاده از داده های مشترک مانند یا موارد مشابه دارند. من می خواهم بدانم ، کدام بانک اطلاعاتی برای این نوع داده ها ساده و مناسب است یا روش ساده دیگری برای استفاده از این نوع اطلاعات وجود دارد؟من در آمار کاملاً مبتدی هستم (ممکن است پایین باشد) اما باید این کار را انجام دهم.< Pan> بسیار متشکرم از استیون. من در تلاش هستم که چگونه می خواهم با استفاده از مطالعات مشاهده ای (در بیشتر موارد) یک متاآنالیز را انجام دهم که گزارش ارتباط در معرض تأثیر در ضریب بتا (β ؛ 95 ٪ CI) را گزارش می کنم. بعضی اوقات نتایج در صدک ها گزارش می شود و مجموعه ای از چندین β را ایجاد می کند. بیشتر پایگاه داده هایی که با آنها روبرو می شوم ، راهنماهایی در مورد نحوه استفاده از داده های مشترک مانند یا موارد مشابه دارند. من می خواهم بدانم ، کدام بانک اطلاعاتی برای این نوع داده ها ساده و مناسب است یا روش ساده دیگری برای استفاده از این نوع اطلاعات وجود دارد؟من در آمار کاملاً مبتدی هستم (ممکن است پایین باشد) اما باید این کار را انجام دهم. با تشکر از استیون. من در تلاش هستم که چگونه می خواهم با استفاده از مطالعات مشاهده ای (در بیشتر موارد) یک متاآنالیز را انجام دهم که گزارش ارتباط در معرض تأثیر در ضریب بتا (β ؛ 95 ٪ CI) را گزارش می کنم. بعضی اوقات نتایج در صدک ها گزارش می شود و مجموعه ای از چندین β را ایجاد می کند. بیشتر پایگاه داده هایی که با آنها روبرو می شوم ، راهنماهایی در مورد نحوه استفاده از داده های مشترک مانند یا موارد مشابه دارند. من می خواهم بدانم ، کدام بانک اطلاعاتی برای این نوع داده ها ساده و مناسب است یا روش ساده دیگری برای استفاده از این نوع اطلاعات وجود دارد؟من در آمار کاملاً مبتدی هستم (ممکن است پایین باشد) اما باید این کار را انجام دهم.




:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: